زندگینامه خلبان شهید کیومرث حیدریان | بیوگرافی کیومرث حیدریان

عکس ، زندگینامه و بیوگرافی کامل شهید کیومرث حیدریان در سایت مطلب 98

زندگینامه خلبان شهید کیومرث حیدریان | بیوگرافی کیومرث حیدریان

زندگینامه خلبان شهید کیومرث حیدریان 

در بخش چهره های سایت مطلب 98 زندگینامه کامل و بیوگرافی خلبان کیومرث حیدریان یکی از خلبان های شهید در هشت سال دفاع مقدس را مشاهده می فرمایید

زندگینامه خلبان شهید کیومرث حیدریان 

خلبان کیومرث حیدریان یکی از بهترین خلبانهای در دوران جنگ و دفاع مقدس بوده اند. خلبان حیدریان یکی از همرزمان شهید عباس دوران بود و به دلیل شجاعت ایشان در دوران جنگ به عقاب زاگرس ملقب شده بود.

خلبان کیومرث حیدریان در اردیبهشت ماه سال 1328 در محله سرچشمه کرمانشاه دیده به جهان گشود پدر بزرگوار ایشان از شخصیت های بزرگ و سرشناس کرمانشاه بودند و دارای 22 فرزند و از این تعداد 9 نفر فرزند پسر بودند که 7 نفر از این عزیزان نظامی بودند.

جناب امیر سرتیپ خلبان کیومرث حیدریان قبل از پیوستن به نیروی هوایی در سال 1354 در کشور عراق به عنوان چریک بر علیه صدام مبارزه می کرد بدلیل علاقه زیاد این ایشان به خلبانی علاوه بر مبارزات چریکی بر علیه صدام از همان داخل سنگرها مخفیانه جزوه های درسی جهت آمادگی برای آزمون دانشکده خلبانی می برد و مطالعه می نمودند.

پس از مراجعت از جبهه عراق در آزمون خلبانی نیروی هوایی پذیرش و قبول می شوند ایشان بعد از طی دوره های مقدماتی و انجام پرواز با هواپیمای یک موتوره جهت تکمیل دوره علمی و تخصصی به آمریکا اعزام می شود و در این کشور در بین دانشجویان 6 کشور از جمله دانشجویان آمریکایی شاگرد اول می شود و نیروی هوایی آمریکا از وی درخواست می کند که در این کشور بماند ولی بدلیل عشق به ایران به درخواستهای آنها جواب منفی می دهد .

کاپتان حیدریان پس از بازگشت به ایران مادر گرامی شان پس از 2 سال چشم انتظاری فرزندش و تحمل دوریی .یک شبه به دیار حق می رود چند ماه پس از فوت مادر این بزرگوار پدر محترمشان نیز به رحمت خدا می رود .امیر حیدریان ابتدا در پایگاه شکاری بوشهر فعالیت خود را بعنوان خلبان شکاری F-4 شروع می کند.

مدتی بعد از اینکه جناب حیدریان در پایگاه شکاری بوشهر بودند انقلاب پیروز می شود سال بعد هم جنگ تحمیلی آغاز می گردد و این سرآغاز رشادتهای کاپتان حیدریان و دیگر همرزمانش همچون سرلشکر خلبان شهید عباس دوران و سرلشکر خلبان شهید علیرضا یاسینی و جناب کاپیتان شیر آقایی و دیگر همرزمان ایشان می گردد.